Psychoterapia

• W szerokim sensie ujmowana jest jako dziedzina kultury, skupiająca w sobie pytania o ludzką  naturę, zdrowie, choroby człowieka. Koncentruje się na cierpiącej, poszukującej pomocy jednostce.
  • W znaczeniu węższym, to specjalistyczna metoda leczenia, która polega na intencjonalnym stosowaniu oddziaływań psychologicznych.
  • Wykorzystuje wiedzę i umiejętności terapeuty w procesie niesienia pomocy.
  • Celem jest rozwój osobowości, zdrowie psychiczne oraz usuwanie chorobowych objawów pacjenta.

Psychoterapia jest skuteczną metodą leczenia oraz wspomagania rozwoju człowieka. Polega na oddziaływaniu na jego psychikę przy pomocy profesjonalnych narzędzi i technik. Właściwie dobrana i fachowo przeprowadzona przez specjalistę, pozwala uporać się z różnego rodzaju problemami, trudnościami oraz pomaga dokonać istotnych zmian w życiu.

Psychoterapia – dla kogo?

Profesjonalna psychoterapia to forma pomocy, z której warto skorzystać zwłaszcza wtedy, gdy trudność sprawia nam poradzenie sobie z kłopotami doświadczanymi w życiu. Jest zasadna, kiedy własne rozwiązania i sposoby radzenia sobie ze stresem okazują się nieskuteczne, kiedy problemy przerastają nas do tego stopnia, że nie widzimy już dobrego wyjścia z danej sytuacji. Psychoterapię poleca się także w przypadku niskiej samooceny czy też istnienia rzutujących na obecne życie trudnych czy traumatycznych doświadczeń z przeszłości, z którymi nie jesteś w stanie poradzić sobie samodzielnie.

Rodzaje psychoterapii

Istnieje wiele szkół i metod uprawiania psychoterapii. Różnią się one od siebie odmiennym podejściem teoretycznym w zakresie m.in. opisu funkcjonowania człowieka, a także technikami i narzędziami używanymi podczas leczenia. Psychologia wyróżnia pięć głównych nurtów psychoterapii: poznawczo-behawioralny, psychodynamiczny, systemowy, humanistyczny. W moim gabinecie dopasowuję formę prowadzonej terapii do konkretnego pacjenta i jego indywidualnej sytuacji.

Psychoterapia a rozwój osobisty

Psychoterapia oparta jest na specyficznym kontakcie ze specjalistą w ramach określonej metody terapeutycznej. To nie zwyczajna przyjacielska pogawędka, ale rozmowa o w pełni fachowym ale też życzliwym charakterze. Specjalista wykorzystuje swą wiedzę i umiejętności, aby wspomóc zmianę psychiczną potrzebną pacjentowi. Zmiana ta może polegać na leczeniu zdiagnozowanych, konkretnych zaburzeń, a także na szeroko pojętym rozwoju osobistym, zwiększeniu emocjonalnych kompetencji czy też lepszym poznaniu siebie. Psychoterapia pozwala lepiej zrozumieć swoje emocje i zachowania, a w rezultacie podnieść znacząco jakość życia.

Jak wygląda profesjonalna psychoterapia Bielsko Biała?

Terapia jest zawsze dopasowywana indywidualnie do potrzeb danego Pacjenta. Rozpoczyna się od postawienia właściwej diagnozy psychologicznej i zdefiniowania problemu, z jakim zmaga się pacjent. Następnie na podstawie tej wiedzy, specjalista dokonuje wyboru rodzaju terapii, która pozwoli na sprawne i najbardziej skuteczne pokonanie trudności i poradzenie sobie z problemami. Długość trwania psychoterapii zależy od wielu czynników, w tym przede wszystkim od rodzaju problemu. Zazwyczaj wymaga regularnych spotkań przynajmniej raz w tygodniu i może czasem trwać dłużej niż kilka spotkań. W niektórych przypadkach może objąć okres od 3 miesięcy do kilku lat.

Skuteczna psychoterapia Bielsko Biała

Oferuję profesjonalną psychoterapię w Bielsku-Białej w życzliwej, bezpiecznej atmosferze. Mam duże doświadczenie w diagnozowaniu i leczeniu różnego rodzaju zaburzeń psychicznych oraz trudności emocjonalnych. Specjalizuję się przede wszystkim w problemach związanych z funkcjonowaniem psychiki ludzkiej w chorobach przewlekłych, nieuleczalnych i nowotworowych. Zapewniam również efektywne wsparcie w przypadku zaburzeń lękowych oraz afektywnych (głównie depresyjnych) pojawiających się w związku z chorobą somatyczną, lecz nie tylko. Do każdego pacjenta podchodzę indywidualnie, zawsze dobierając najlepszą formę pomocy do konkretnej osoby i problemu, który wnosi na spotkaniach..

Do gabinetu zapraszam każdą osobę odczuwającą trudności w radzeniu sobie z codziennym funkcjonowaniem z różnych przyczyn, w tym przede wszystkim z powodu niepokoju, lęku, chronicznego zmęczenia, przygnębienia i smutku, przeciążenia, wypalenia oraz poczucia braku sensu, ale również osoby, które nie radzą sobie relacjami z innymi ludźmi Oferuję swą pomoc każdej osobie cierpiącej na przewlekłe i zagrażające życiu choroby somatyczne, w tym nowotwory, stwardnienie rozsiane, choroby degeneracyjne układu nerwowego, a także osobom opiekującym się ciężko chorymi bliskimi. W moim gabinecie pomoc znajdą pacjenci nieradzący sobie z okresem przekwitania, żyjący pod wpływem bardzo silnego stresu, odczuwający przedłużające się uczucie pustki i żalu po stracie kogoś bliskiego. Służę również wsparciem dla osób poszukujących odpowiedzi na wiele osobistych wątpliwości i pytań, jak również pragnących uzyskać wsparcie w trudnej życiowej sytuacji.